• Булевар патријарха Павла 26а, 21107 Нови Сад
  •  194
  •   00-24
194

КАДА И КАКО ПОЗВАТИ 194

 

У случају хитних и животно угрожавајућих стања позвати 194. Број је доступан и бесплатан 24 часа, свакодневно за све мобилне мреже и фиксну телефонију.

Веома је важно остати прибран, смирен, те пажљиво слушати питања консултанта и на иста што прецизније одговотити како би адекватна помоћ била што ефикасније пружена.

Када да позовем 194?

Хитну помоћ позовите када сумњате да је Ваш или живот некога у Вашем окружењу угрожен.

Без одлагања позвати 194 у случају:

1. Први пут нагло насталих тешких симптома
2. Наглог погоршања хроничних болести
3. У случају задеса


Нека од стања која захтевају позивање броја 194:

Бол у грудима; Гушење; Изражене алергијске реакције; Стање без свести; Престанак дисања; Могућа смрт; Изненадни и јаки болови у стомаку/леђима; Јаке главобоље; Болесно дете; Смрзавање; Изложеност високим температурама; Крварење; Мождани удар; Опекотине; Епилепсија (падавица); Ране, преломи, повреде; Самоубиство; Тровања лековима и другим супстанцама; Порођај; Удар електричном струјом; Саобраћајни удес; Утапање; Повраћање тамног садржаја или тамна столица…

Упутства за позивање броја 194?

Када чујете говорни аутомат, САЧЕКАЈТЕ, позив ће се аутоматски пребацити на првог слободног консултанта.
Када Вам се консултант јави, смирено и разговетно одговарајте на његова питања.

Питаће вас:

  • Шта се десило, у чему је проблем?
  • Тачну или што приближнију адресу (погледајте обележја око себе ако нисте сигурни за тачну локацију)?
  • Број телефона?
  • Коме је потебна помоћ?
  • Да ли је место на коме се налазите безбедно?

Питаће Вас и детаљније о тренутном стању унесрећеног: Да ли је свестан? Да ли дише? Када су почеле тегобе? Да ли се први пут јављају? 
Пратите инструкције и будите крај унесрећеног док екипа Хитне помоћи не стигне.
НЕ ПРЕКИДАЈТЕ ВЕЗУ док Вам консултант не каже.

КОРИСНИ САВЕТИ:

  • БУДИТЕ СМИРЕНИ. Консултант све неопходне податке укуцава у компјутер, те иако делује да то траје предуго, у случају хитног позива, екипа Хитне помоћи је већ кренула на задату адресу, док Ви дајете све потребне информације и одговарате на сва постављена питања.
  • ПРАТИТЕ УПУТСТВА. Пустите консултанта да Вас наводи и да упутства како да се понашате и шта да урадите до доласка екипе Хитне помоћи. Имајте разумевања за сва постављена питања и све инструкције. Са друге стране телефона су професионалци, искусни са намером да Вам помогну.

Руководилац одељења за тријажу, дистрибуцију, информисање и односе са јавношћу

Др Зоран Круљ